"Те, що ми знаємо, обмежене, а те, чого не знаємо, безмежне".
Л.Толстой
Проектування - особливий тип інтелектуальної діяльності, відмінною особливістю якої є перспективно спрямована орієнтація, практично спрямоване дослідження.
До речі, німецький педагог А.Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, у якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки, тобто осмислення самостійно добутої інформації здійснюється крізь призму особистого ставлення до неї і оцінювання результатів у кінцевому продукті.
Мета застосування проектної методики: розвивати креативно-критичне мислення учнів; підвищувати рівень їхньої життєвої обізнаності через вивчення художніх творів і сприймання вчинків героїв як своїх власних; уміння давати об'єктивну оцінку і використання кращого у своєму досвіді як позитивної тенденції життєвої самотворчості.
Проект спрямований на збір інформації про який-небудь об'єкт, явище. Він має структуру взаємодії учасників, кожен з яких виконує певну функцію; має чітко виражений результат, що обов'язково зорієнтований на соціальні інтереси самих учасників, спрямований на впровадження в практику. Проект передбачає роботу з різноманітними джерелами інформації, обробка зібраних матеріалів, оформлення результату, його презентацію.
Головне завдання проекту полягає в тому, щоб навчити дітей самостійно працювати, здобуваючи нові знання; грамотно, логічно і творчо висловлювати свої думки.
Значною перевагою проектної діяльності є вміння, яких набувають учні, а саме:
- планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати;
- використовувати багато джерел інформації;
- самостійно збирати й накопичувати матеріал;
- аналізувати, зіставляти факти, аргументувати свою думку;
- приймати рішення;
- установлювати соціальні контакти;
- створювати "кінцевий продукт" - матеріальний носій проектної діяльності;
- представляти створене перед аудиторією;
- оцінювати себе та інших.
- визначати основні і проміжні мету і завдання;
- шукати шляхи їх вирішення, обираючи оптимальні;
- здійснювати та аргументувати вибір;
- передбачати наслідки вибору;
- діяти самостійно;
- порівнювати отриманий результат з тим, що вимагають;
- об'єктивно оцінювати свою діяльність і результат проектування.
Становленню особистості сприяє усвідомлення необхідності допомогти одне одному, вміння оцінювати один одного, критикувати, а найголовніше - нести відповідальність за свою роботу перед собою, своєю групою, усім колективом.
За останні 3-4 роки ми (вчителі української мови і літератури) з учнями школи виконали декілька проектів: "Літературна Петрівщина", "Чи існують герої у наш час?", "Проблема батьків і дітей в українській літературі ХІХ - початку ХХ ст.", "Використання фразеологізмів у мовленні мешканців села Ганнівка".
Саме на останньому проекті мені й хотілося б зупинитися. Вивчаючи фразеологізми на уроках української мови в 5 класі, учні мого класу (зараз навчаються у 9 класі) зацікавилися одним із завдань: "Які фразеологізми вживаються удома батьками, бабусями та дідусями, сусідами? Записати їх". Діти записали багато таких фразеологізмів. А вже навчаючись у 8 класі вони виконали вищезгаданий проект: опрацювали наукову літературу, дослідили походження фразеологізмів, зібрали фразеологізми, найуживаніші в нашій місцевості, ще й класифікували їх за групами. Крім того, цей проект учениця Пилипенко Юлія захистила не лише в школі, а й представила на районній учнівській науково-практичній конференції "Учнівська творчість". Зараз матеріали проекту використовуються на уроках української мови під час вивчення теми "Фразеологія".
З цікавістю переглянула матеріал "Використання фразеологізмів у мовленні мешканців села Ганнівка".Дякую авторам за роботу.Задумалася про те, які ж фразеологізми найчастіше використовують у своєму мовленні мешканці села Новий Стародуб?
ОтветитьУдалитьЦікавий і змістовний матеріал. Дійсно, українська мова - найбагатша мова світу, адже має навіть етнічний фразеологічний матеріал, знання якого не лише поповнює словниковий запас, а вкотре підтверджує необхідність знати, любити і поважати рідне слово, мову, малу Батьківщину...
ОтветитьУдалитьЦікаве дослідження. Переконалася, що фразеологізми передають найтонші відтінки думок,надають мовленню національного колориту.
ОтветитьУдалитьЭтот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалитьФразеологія - це скарбниця народу, здобуток його мудрості й культури. Ми повинні вчити дітей використовувати фразеологізми у мовленні, знайомити із їх походженням. Бо це ще і дуже цікаво. Дякую.
ОтветитьУдалитьГлибоко, змістовно і переконливо розкрито у статті завдання, мету застосування проектної методики. Представлений проект наочно демонструє , як на практиці можна залучати учнів до творчої, дослідницької діяльності, як виховувати любов і чутливість до слова, формувати культуру і багатство мовлення учня.
ОтветитьУдалитьЗастосування освітніх технологій дозволяє школі з упевненістю дивитися в майбутнє. Адже в навчальному процесі все підпорядковано єдиній меті - якість підготовки учнів повинна відповідати проблемам суспільства не тільки сьогоднішнього, а й завтрашнього дня. Проектна технологія сприяє всебічному розвитку школярів, їх умінню самостійно працювати, здобуваючи нові знання, грамотно, логічно і творчо висловлювати свої думки. Дякую за змістовну та корисну інформацію! Бажаю Вам та Вашим учням цікавих і творчих проектів!
ОтветитьУдалить