Веб-квест як важливий процес в організації проектної та дослідницької діяльності учнів на уроках словесності

                                                                                 "Нові технології - це унікальна можливість  відійти від шаблону, це ніби чистий ковток повітря"

                                                                Г.Токмань

Одним зі способів цільового використання глобальної мережі на уроках словесності є веб-квест, який можна віднести як до методу проблемного навчання, так і до методу проектного навчання одночасно.
Суть цієї технології розкрила у своєму виступі методист РМК Горбанець Л.М. Я лише дещо додам. 
Спосіб організації проектної діяльності учнів за допомогою мережевих ресурсів дуже ефективний, оскільки тут можлива як індивідуальна, так і спільна робота школярів над вирішенням завдання. Ця технологія :
  • дозволяє ефективно організувати різні види навчання (ігрового, проблемного, групового, індивідуального);
  • розвиває конкурентність і лідерські якості;
  • сприяє розвитку критичного мислення, аналізу, синтезу й оцінювання інформації.
Оскільки "квест" - це своєрідна гра, головоломка, пригода, інтригуючі моменти тут просто необхідні, навіть у визначенні назв ролей, наприклад: слідчі, журналісти, шукачі пригод, фольклористи, казкарі, літературознавці, мовознавці, психологи, експерти і т.ін. Ролей має бути від двох до п'яти.
У процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів групи вмінням роботи  з комп'ютерними програмами та Інтернетом. Команда спільно підбиває підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення веб-сторінки.
Перший веб-квест ми провели з учнями на уроках інформатики (оскільки викладаю інформатику в школі з 2000 року) в рамках Дня Безпечного Інтернету. Учні були поділені на групи за ролями, отримали завдання і посилання на Інтернет-ресурси, збирали і опрацьовували зібрані матеріали. Як результат - на створеній Інтернет-сторінці кожна група розмістила пам'ятки щодо безпечного використання Інтернету.
На уроках української літератури у вересні-жовтні цього навчального року учні 9-11 класів (через те, що дітей у класах 7-10) виконали навчальний проект "Тарас Шевченко і Кіровоградщина". Учні також були поділені на групи за ролями. Кожна група отримала свої завдання та посилання на Інтернет-джерела, де можна знайти необхідну інформацію. Проте, діти настільки захопилися цією роботою, що опрацьовували й матеріали періодичних видань, читали твори, які не вивчаються в межах шкільної програми, зв'язувались із працівниками Кіровоградської обласної наукової бібліотеки ім.Чижевського через офіційний сайт бібліотеки, а ті надсилали електронною поштою необхідні матеріали. Опрацьовані матеріали діти розмістили на тематичному блозі, який створили самостійно. Крім того, ми взяли участь в обласному фестивалі освітніх веб-квестів, який проводив Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, у номінації "Навчальний веб-квест". Результатів цього фестивалю на даний час ще немає.

Переглянути матеріали веб-квесту ви можете за посиланням    http://gannivkapetr.blogspot.com/p/blog-page_93.html

5 комментариев:

  1. Матеріал, підібраний і представлений, цінний тим, що його можна використовувати при підготовці до уроків літератури рідного краю.

    ОтветитьУдалить
  2. За цією, здавалося б, звичною для авторів цього веб-квесту роботою, стоїть громіздка, насичена праця, яка є необхідною і результативною. Як добре, що серед наших учителів є справжні майстри своєї справи. Дякую вам. Молодці! Матеріал, дійсно, потрібний і сподіваюся буде використовуватися для підготовки до уроків, заходів...

    ОтветитьУдалить
  3. Лідія Гнатюк, директор Школи успіху с. Петрівське. Використання веб-квесту допомагає вчителю бути здібним, творчим, а учням - пізнавати нове, краще розуміти минуле, оволодівати новими способами мислення та вчить мудрості життя.

    ОтветитьУдалить
  4. Зрозуміла, що у процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту. Матеріал цікавий. Візьму у свою скарбничку.

    ОтветитьУдалить
  5. проведення квестів мотивує вчителів чи учнів до участі в ньому, а добре
    поставлені творчі завдання дозволяють створювати освітній контент, який надалі можна
    використовувати на уроках

    ОтветитьУдалить